Historia de l'associació

Breu història

Cóm va nèixer la nostra associació

Molt abans de 1982, any de creació d’aquesta entitat, molts veïns ja veiem que dins del nostre entorn hi havia moltes coses a millorar. Així, cap a finals de 1981, un quants veïns compromesos ens vam prendre seriosament la possibilitat de posar en marxa una nova associació que donés nom a una zona antiga que quedava desatesa de les polítiques municipals.

Es tractava de dignificar i condicionar la zona i al mateix temps permetés un diàleg obert per millorar l’espai urbà.

La primera qüestió va ser batejar el barri, definir uns estatuts i donar continguts basats en la millora de l’espai pels anys següents, doncs cap problema, van ser moltes las reunions i les hores molt ben invertides, vam aconseguir contactar amb historiadors buscant les arrels del lloc, tots ells van coincidir en el nom del torrent que dóna nom al nostre barri i a la nostra AVV, es van consensuar els continguts jurídics que volíem donar basats en els principis de participació de les persones, vam acabar trobant el nom adient i els nostres estatuts van entrar a ser inscrits sense cap problema a la primera presentació. Vam ésser cinc els socis fundadors: Pere Masó, David Marçal, Emili Costa, Joan Oliver i Josep Lluís García Cañadas, sent escollit Pere Masó com a primer President de l’Associació de Veïns del Torrent d’en Pere Parres.

Des de llavors, gràcies a la desinteressada aportació de molts veïns i veïnes que han invertit altruistament el seu temps i el seu esforç, hem construït un barri molt millor. El mèrit és de tothom que ha col·laborat en aquest projecte col·lectiu.

Després d’aquella primera presidència d’en Pere Masó, han passat altres veïns i veïnes com són: Celia Cegarra,presidenta des de 1995; Antonio Aranda, president 1998 i 2004; Diego García, president fins el 2011 i; José Miguel Sanz, actual president de l’associació.

Volem fer un especial record als veïns Emilio i Antonio Aranda.